Thursday, October 15, 2009

kerana saya seorang perempuan?

bukan nk ngaku diri ni baik sangat. tapi berbaloikah saya klu buat baik kat awak tapi awak tak pernah pun terfikir nk buat yg sama terhadap saya.bukan saya nk mintak balasan ke apa,cuma.....

tiap kali besday awak,saya selalu fikir nk bagi hadiah apa kt awak,tp pernah tak awak terfikir nk bagi hadiah besday tuk saya?

tiap kali ada event penting,saya selalu terfikir nk buat makan2,tp adakah awak join party ni dgn hati yg ikhlas,atau sebab terpaksa,atau sebab "dah org ajak makan,saya dtg la"?
saya buat majlis2 cam ni cuma nak eratkan ikatan silaturrahim antara kita.kisahkah awak ttg ikatan ini?"apa penting sgt hubungan ini hingga saya tak leh study?"lebih baik saya gi study" kan?

apa awak fikir pasal saya.saya tau saya bukan student yg bijak.CGPA saya pun jauh beza dgn awak.perempuan plak tu.engineering is not your thing....maybe that's what you think.sebab tu,mungkin,awak tak nak study sama2 dengan saya.tak nak satu group ngan saya untuk project.takut saya tiru awak nyer hw @ assignment.takut saya tak buat apa2 tuk project.nanti awak kene buat semuanya.mungkin...

kepada awak;

awak silap.itu bukan saya.saya pun student gak.nk jugak masa untuk belajar.dan saya juga engineering student.sama macam awak.saya mmg suka bende2 ni.saya mmg suka computer.saya mmg suka sciences,maths. jangan pandang rendah kebolehan saya.
saya akan berubah.berubah kepada menjadi seorang pelajar yg rajin dan berjaya.saya boleh buat hw,assignment,or project tanpa awak.jika itu yg awak mahu.dan saya yakin saya boleh buat lebih baik dari awak.
dan awak tak perlu risau lagi.saya dah tak nak jadi terlalu baik.baik sangat.lebih baik saya isi ingatan saya dengan pelajaran daripada kusutkan fikiran saya ttg hadiah hari jadi ataupun party harijadi awak.
saya boleh buat semua itu,kerana saya seorang perempuan.


huhuuu.....berat hati nk buat semua ini.ia seperti telah sebati dengan diriku.tapi perlu tempuhi jua.demi masa depan.bantulah diriku ini Ya Allah~hanya Engkau yg memahami diriku~berilah yang terbaik utk-ku

2 comments:

Unknown said...

kak ana...be strong.i know u can do it!!!!!

nur iman said...

hmmm....i should!!
kekadang,diorng terLEBIH limit.
thanks kak long...*luv~**luv~*