Sunday, September 20, 2009

Hari yang Syahdu dalam hidupKU~

19 september 2009,6.oopm

lagu paling merdu,syahdu yang aku suka dengar......takbir raya
lagi syahdu,lebih2 lagi tahun ni tahun ke-3 aku beraya tanpa keluarga di sisi
aku jumpa website ni, http://www.livetvcenter.com/rtm_tv1_606.asp , bleh tgk live streaming tv1,tv2,wtv8 dan cyberjaya tv
aku slalu pilih tv 1,sebab aku suke...hihihi
n alhamdulillah,aku dapat dengar takbir raya dalam tv1...bukan nak kata kat sini,US tak de takbir raya.ada tu ada tapi tak semerdu kat malaysia...huhuhu

aku dah call keluarga kat malaysia tadi....kecek nge abah,nge ma,adik,lili (hihihi....lili yg sangat nakal...suko kekoh jarum saat kat tepi telepon,sapa tok gerok doh jarum tu)

Hari Raya Aidilfitri,bererti kembali ke fitrah kita sebagai seorang manusia.Sebab itulah kita berpuasa sebulan dahulu di bulan Ramadhan sebelum kita menyambut Aidilfitri.
Kenapa Allah menyuruh kita menyambut hari ini?

Setelah sebulan berpuasa,hati kita jadi bersih,kita berjaya menahan diri kita daripada berbuat kejahatan.hati kita sudah bersih.dan fitrah manusia ialah mempunyai hati yang bersih sebagaimana kita baru dilahirkan.itulah aidilfitri,hari meraikan kembalinya kita kepada fitrah kita.subahanallah~maha besar Allah yang mengetahui segalanya di atas mahupun di dalam perut bumi itu sendiri.

hari raya pertama,ma aku masak nasi dagang terengganu...hihihi (my fav).ni first time die try.slalu die masak nasik dagang guna beras siam (yang ade corak,color perang2,ungu gitu) dan hari ni gak ma aku gi smayang raya kat balasoh kubur berimankan adiknya.

Inilah kasih sayang anak kepada ibunya,ajal pun tak dapat memutuskan hubungan murni,semurni ini.tak pernah aku jumpa,tak pernah aku dengar,tak pernah aku tengok sebelum ini.Ya Allah,jadikanlah aku seperti mereka.

Sayang nyer mereka pada ibunya yang satu,walaupun pernah terhalang daripada menerima kasih sayang yg sepatutnya daripada seorang ibu tika beliau masih hidup,mereka tak pernah tidak berhenti untuk menyayangi ibu mereka walaupun kini mereka berada di alam yg berbeza.

Sib baik abah ku paham situasi ni.die bagi gak ma aku pi smayang kat balasoh (surau) kubur.

Apa2 pun,aku tumpang gembira jugap,w/pun aku duk 13 jam away from malaysia. =)

~Selamat Hari Raya Aidilfitri,semua~

wristlet tuk raya taun nie...hihihi.sgt suke weeeee~~



2 comments:

Unknown said...

kak ana~wrislet comey! can i get 1?=)
btw,nasi dagang sangat sedap.wink2
gambar raya @ bachok kak long da upload.=)

nur iman said...

ni wristlet fossil jer....kak long nyer lagi kel'lah...hihihi
thanks anyway...kak ana meme suko wristlet tu.