Saturday, June 5, 2010

gembira=farhana

hello-hello-Hello,

gooood morning people.sebenarnya sy ngantuk sgt2.dh x tido satu mlm.bukan buat kije pun,tp duk main tenet.huhuhu
kucing kat sebelah pun dh duo kali tido.hakhakhak.jeles ni.nanti kite tido same2 ye kucing.tak leh tido selagi x kul 10,sbb ada bende penting nk buat.HOHOHO.sgt2 secret bende ni =)

time tgh main2 internet,sy cam biasa pergi melawat jiran tetangga kat perkampungan blog ni.
coretan kali ni bukan pasal diri sendiri cam kat title tu,tp sbb dh ditag oleh KAK LONG.

sebelum jawab soalan2 dr blog kak long,nk cerita sedikit pasal kisah farhana ni.sy pernah amik kelas arab komunikasi mase sek men dulu.dan dalam pengetahuan sy,gembira dlm bahasa arab is "pharoha"-lebih kurang gitu la.nak dijadikan cerita,kami buat satu surprise birthday party tuk isteri kawan arab kitaorg.diaorg ni newly-wed jugak.so masih sweet2,kiut2 la.hihihi.okeh sambung...........so,bila husband dia wat surprise kat dia,happy lompat2 la dia.pas tu dia duk sebut2 "bla bla bla FARHANA.....hayati,bla bla bla FARHANA".

huh??? aku terpinga2 la.dia panggil nama aku ke?tp mata tak pandang aku.dh la aku duk depan die je.sib baik husband dia perasan kepingaan aku.hihih.dia pun explain la.FARHANA tu maksud dia gembira.Isteri dia duk sebut ulang2 tu sbb dia sgt2 gambira.hikhikhik............oooo,baru la ak tau org arab sebut gembira apa.mgkn ni sebutan informal dia kot.sbb yg sy blajar kt sekolah tu formal.HAHAHA

oklah,ni ada beberapa soalan pasal HAPPY!!

Adakah anda happy sekarang?
happy.sbb tgh dengar lagu Here Comes The Sun.

Kenapa anda happy?
saya happy sebab itu nama saya,hahaha.
saya happy skrg sbb sy tengah tenang.
w/pun sy tak tido n subuh sgt2 awal skrg ni,tp sy rase tenang pagi ini.
pagi mmg waktu plg tenang dan sy happy
bila tgk my meow tido kat sebelah sy (w/pun sy jeles dia dh tido 2 kali)
*sambil tersenyum sorang2 tgk my cute meow tido*

Apakah benda yang boleh membuatkan anda heppy?
a/bila dpt bersama org yg saya sayang;my family,friends
sy happy a/bila sy dapat buat apa yg sy nak
dan tak de org kenak sy =)

Pernahkan anda menerima tag?
pernah

Nyatakan warna yang anda suka.
saya suka pink,w/pun sometimes sy menidakkannya
oren pun saya suka,putih =)
tak tau la....tp sy suka warna lembut2.
sy x pernah tau warna yg sy suka,sy suka sume warna.
menjawab soalan jugak ke ni??

Beritahu 9 orang yang anda mahu tag.
sbb sy baik,a-ce-ce...
sapa2 la yg terbaca nukilan sy kali ni,
anda di TAG
(yg belum buat lagi ye)


okeh,itu saja dari saya.assalamualaikum

SENYUM SOKMO

ni die meow yg tgh syok tido.siap palo ltk atas bantal lagi.solek mena kucing US ni =)

No comments: