Thursday, July 8, 2010

Love is in the air

salam semua,

jom tiup2 love ni ke serata dunia...fuhh!fuuhhh!!fuuh!!!

love itu cinta,cinta itu kasih, kasih itu sayang =)

tiba2 plak cakap pasal cinta2 ni.hihihi.sebenarnye x de apa2.cuma hari tu bila pergi melawat blog safiyya,dgr lagu L.O.V.E..best lagu ni.lepas tu terfikir nk buat satu entry pasal L.O.V.E.

masa tgh buat entry ni,sy sdg dengar lagu nasyid Raihan "kasih sayang".hehe.nk bagi idea skit pasal cerita kali ni.
kenapa perlu love/cinta/kasih/sayang ni?tanya diri sendiri? pengalaman sy sebagai perantau di negara orang, cinta,kasih dan sayang ni sangat2 diperlukan.kasih sayang daripada keluarga di tanah air, kasih sayang daripada rakan2 dan cinta daripada org disekeliling kita.

kasih sayang drpd keluarga kita:mereka bagi kita sambung belajar w/pun terpaksa berpisah.sayangnya mereka pada kita agar kita x dianiaya oleh org lain kerna tak berilmu.cintanya mereka pd kita kerna sentiasa ingat kita dlm doa;berdoa agar kita sentiasa sihat dan berjaya dlm hidup.kasihnya mereka pd kita,....seikhlas hati mereka.i miss them so much );

sayangnya rakan2 kita yg sentiasa mendengar rintihan hati kita.kasihnya rakan kita yg nk kita berjaya bersama2.cintanya mereka yg sentiasa menceriakn hati kita tiap masa.dan bila duk jauh,jauuh dari family;merekalah yg byk tolong kita.sepertinya kita adik beradik.buat kawan2 di tanah air & luar US,kasihmu sgt istimewa.w/pun berhubung melalui YM/fb je,kita masih kawan.semoga persahabatan kita berkekalan selamanya.really2 wanna meet you guys =)

cintanya org disekeliling kita yg sanggup tolong kita w/pun baru sesaat bersua muka.cinta drp saudara sesama agama dan juga drpd yg berbeza agama.w/pun sekadar senyuman yg dilempar,sudah cukup membuatkn hati kita girang kembali.terima kasih banyak2x.
"say no to racism" -World Cup slogan?? =D

kasih,sayang,cinta,love--->sungguh pelik untuk ditafsirkn.mcm mana org yg baru kita kenal boleh tolong kita?mcm mana kita masih boleh berkawan w/pun dh dekat 5-6 thn or more tak bersua muka?mcm mana ada org sanggup mendoakn kejayaan n kebahagiaan untuk kita?
Maha suci Allah....fikir2kn la

sedikit kesimpulan drpd lagu Raihan "Kasih Sayang": nasyid ni nk bagitau kita betapa pentingnya kasih sayang sesama kita.dengan kasih dan sayang;kita bersatu,berdamai.dan ingat,hanya kasih dari Allah yg abadi dn janjiNya pasti.

daaaaaaaaaaaaaaaan,sy ada sesuatu untuk anda semua.TAG.my own tag.hihihi
ni first time sy buat tag.slalu,kita yg kena tag,tp kali ni giliran sy plak bg tag kt owrang2x.hihi
tag ni mudah je.sbb baru je kam buat tag ni =)

1) ambik n letak gambar "Love is in the air" ni kat page anda
2) kenapa perasaan sayang perlu ada dalam diri kita? ATAU pengalaman anda berkaitan L.O.V.E. ? {nk buat dua2 pun tak pe} (...sy dh jwb soalan ni kt atas tu,lbh kurang la =P)
3) spread the love....tag 4-5 blogger lain
n sy nk tag: cik za (umi)
: fateen innanie w/pun kita x pernah jumpa tp sy suka your blog.menarik!
: other readers aci la ni sbb sy yg first tag.hihihi

enjoy this song

love is in the air and it has flown to you...........

'In vain have I struggled.It will not do.My feeling will
not be repressed.You must allow me to
tell you how ardently I admire and love you'
- a quote from Pride and Prejudice


LOVE LOVE LOVE LOVE LOVE LOVE LOVE LOVE LOVE LOVE LOVE LOVE LOVE LOVE

2 comments:

umi~wannza said...

salam kak ana.
cikza sgt2 menghargai tag dr kak ana ni, tp computer skrg ada problem.
nanti cikza buat deh :)

nur iman said...

ok2.jange risau.buat je bilo2 cikza free =D