Saturday, February 13, 2010

patutkah aku mengamuk2,atau "ada sesuatu disebaliknya"

salam,

speechless,marah,sedih,keliru,rase nak meletup; semua perasaan ada.
sakit kepala aku fikir, tapi nak tulis jugak something kat sini, sbb salah satu cara nak hilangkan stress ialah tulis sesuatu di atas sehelai kertas (majalah NUR). memang betul,dia berkesan!!

aku rasa tak puas hati hari ni bersebab. puncanya: kene retake exam petroleum geology. =( wawawa~

bukan sebab aku tak datang or cheating, tapi sebab ada kesilapan (x tau la apa yang salah) semasa isi kertas jawapan objective (then kertas ni akan discan oleh computer, macam kertas2 jawapan exam UPSR, PMR, SPM la).

aku dah jawab kesemua 100 soalan dan daripada email yang aku terima daripada prof itu,hanya 5 orang jer yang buat kesilapan.tak kan la prof itu tak leh tanda sendiri guna tangan (manual la). aku rase mungkin aku terlupa nak tulis which question sheet aku dapat (sbb semua org x dpt soalan yg sama,...ada 4 jenis question sheets,pink,white,yellow and blue)

apa susah: klu prof tu just tanya kitaorang which questions sheet u take? tak yah la nak retake2 exam.

tak puas hati tul la kene retake ni.dah la satu malam aku tak tido study bende ni,lepas tu;balik dari kelas well completion,aku terus "flat" tido tak ingat dunia...sbb penat yg tak habis lagi,ak tak pergi meeting AIS (as an important person dlm persatuan ni,ak sebenarnya bertanggungjawab tuk pergi meeting tadi).waaaaaaaaaaaaaaaaaaa~~ kejam!kejam!!!!!!

then,aku kene retake exam tu ari isnin ni 15 Feb.,hari paling sibuk! (aku ada kelas sampai kul 9.15 malam).tak aci tu.jadi apa yg perlu ak buat, try amik exam dalam kul 8 or 9 pagi...sbb kul 11 ada kelas plak.

jadi kesimpulannya:

>kene retake gak exam tu cam mane pun.
>prof patut pikir professionally, n act professionally (hmmm....dont like his sentence in the email,x professional at all)

tapi: mungkin ada "sesuatu" disebalik ni. (hmmm...saje nak sedapkn hati)
>ak bleh blajar skali lagi.harap2 keputusan retake exam ni lebih baik dari sebelum ni.sbb ak dah tau kat mane aku tak tahu pasal petroleum geology ni.
>ak kena take serious semua benda,tak kira la pasal pelajaran atau luar pelajaran. contohnya,tanggungjawab tuk pergi meeting AIS hari ni tak bleh aku biarkn hanya sbb ak penat tak cukup tido sbb study last minute.huhuhu.
>dan segala kes retake exam ni telah memotivasikan ak untuk belajar lagi rajin.biar la aku kena baca buku berjuta2 pages, bersengkang mata buat homework, yang penting aku dapat result yg TERBAIK.yes!!! itu dia. hihihihi =)

AKU NAK RESULT YANG TERBAIK!!!!!!

ok.itu saja.hati pun dah kembali tenang.last but not least, hidup kita tak akan lari daripada masalah,itu adalah ujian dariNya.Jika diri diuji,ini bermakna Dia sayangkan kita.contohlah,jika aku tak diberi ujian ini,terus menerus ak akan ulang kesilapan yang sama iaitu study last minute and does not take it seriously.

"bumi mana yang tak ditimpa hujan"



No comments: